foto: Chris Stevenet

“Ik hou van verhalen over underdogs en mensen waar een steekje bij los zit, de zelfkant van de samenleving, de anti-held, de achterkant van het decor, de onderkant van de tafel. Dat verhaal vertel ik dan het liefst zo objectief mogelijk. Ga zélf maar nadenken over goed en fout.

Ik hou ervan om de antagonist als protagonist neer te zetten, het verhaal van de dader te vertellen. Ik wil laten zien dat de wereld niet zwart-wit is.

Ik wil vragen stellen over de norm, de norm ter discussie stellen. Want als normen en waarden cultureel bepaald zijn, een afspraak binnen de maatschappij over omgangsvormen, dan is dat daarmee nog geen absolute waarheid.

— Vincent Fitz-Jim —


 

Vincent Fitz-Jim studeerde Cultureel Maatschappelijke Vorming aan de Haagse Hogeschool. In 1997 ging hij als assistent editor aan de slag bij commercial- regisseur en producent Will van der Vlugt.

In de jaren daarna werkte hij freelance als editor / samensteller en regisseur voor diverse tv-programma’s.  Om meer controle te hebben over zijn vrijheid richtte hij het bedrijf Popcorn Media op waarmee hij commercials en bedrijfsfilms maakt.

Momenteel werkt Vincent aan het script van zijn eerste feature film.

 


TommyTeen18 2017 17 min. eigen werk
Boudewijn 2016 13 min. eigen werk
Daniël 2012 8 min. eigen werk
Skins In De Polder 2011 5 min. i.o.v. MediaFonds
Emma & Eva 2011 10 min. eigen werk
For The Grace Of… 2011 5 min. mini docu / eigen werk
DSM-IV 292.12 (F16.52) 2001 8 min. eigen werk
Te Hard! 1997 16 min. eigen werk
Diverse commercials 2006 – 2017